FAQ Filter: Private en semipublieke laadinfrastructuur

Hoe ga ik om met een vraag van partij of ze een snellader mogen plaatsen op publiek terrein?

We raden aan om terughoudend te zijn met het uitgeven van vergunningen voor snelladers in de publieke ruimte. Snelladers hebben een grote impact op het elektriciteitsnetwerk en zijn lastiger ruimtelijk in te passen. Bovendien zouden ze extra verkeer aan kunnen trekken. Verder wordt de behoefte aan snelladen over het algemeen voldoende opgevangen door marktpartijen op …

Hoe ga ik om met een vraag van partij of ze een snellader mogen plaatsen op publiek terrein? Lees meer »

Wat zijn semi-publieke laadpalen?

Semi-publieke laadpalen zijn laadpalen die wel publiek toegankelijk zijn, maar niet in de openbare ruimte staan. Bijvoorbeeld op het eigen parkeerterrein van een winkel of bouwmarkt. Het is mogelijk dat deze semi-publieke laadpalen niet 24/7 beschikbaar zijn. Laadpalen op een bedrijventerrein kunnen bijvoorbeeld in de avonduren beschikbaar gesteld worden aan E-rijders en tijdens kantooruren slechts …

Wat zijn semi-publieke laadpalen? Lees meer »

Hoe ga ik om met een verlengde private aansluiting (VPA)?

De Samenwerkingsregio ziet in verlengde private aansluitingen (VPA’s) geen robuuste en toekomstbestendige oplossing en adviseert gemeenten geen verlengt private aansluitingen toe te staan. Kiest u voor semi publiek toegankelijke terreinen wel voor een VPA laat u dan goed informeren over de verschillende juridische en organisatorische uitdagingen. Voor meer informatie kijk dan in ons kennisdocument voor …

Hoe ga ik om met een verlengde private aansluiting (VPA)? Lees meer »